Testskyting av ulike buer

ALt som har med lengdeskyting å gjøre!
Svar
nidrinr
Master bowyer
Sted: Trautskogen

Testskyting av ulike buer

Legg inn av nidrinr »

Lager en plass for å skrive inn litt info om ulike buer og hvilke lengdre de klarer å oppnå. Veldig lavterskel, og både "godkjente" lengder fra rundtom og treningsskudd kan skrives inn. Meninga er bare å få litt oversikt over buer og potensial. Alle piltyper kan brukes, bare skriv inn byetype, piltype og gjerne litt om vær og vind.
nidrinr
Master bowyer

Re: Testskyting av ulike buer

Legg inn av nidrinr »

Vi fikk målt og testa grankvisten for litt sida. Den viste 95#@30" og 110#@32". Fikk testa noen standardpiler med den, og Birk fikk bestenotering på ca 165, mens jeg fikk omtrent 195 som beste lengde. Det blåste sterk sidevind, så det er nok et potensial for oppmot 220 meter pluss på en dag vindgudene er litt mindre tverre. Artig at grankvister funker såpass
Ingis
Mester
Sted: Åmot,Buskerud

Legg inn av Ingis »

Artig tiltak. Imponerende av grana syntes jeg. Gøy å teste buer og piler, men her i Modum er det desverre begrenset med muligheter til det. Testing av diverse buer og piler skjer nok på litt andre avstander hos meg. ;)
"Back to nature!"
nidrinr
Master bowyer

Legg inn av nidrinr »

Begrenser seg til ca 230 meter der vi kan skyte også, derfor lettere å teste standardpiler enn lengdepiler. Er andre muligheter, men bare når det er "ledige" jorder.
Svar