Type bue er også av betydning... De halvfabrikerte buene jeg per i dag tilbyr er som oftest laminatbuer. Med actionwood som core (actionbamboo), riser med mange hardetresorter som gir et vakkert tremønster og med eller uten glassfiber.. For de mer dedikerte lages det også heltrebuer, men disse blir straks mye dyrere.. Sjansen for å gjøre feil på slike er etter min mening større, og krever en god del kunnskap. Kjøpere av buebygger prosjekt (første gangs entusiaster) er gjerne mer opptatt av å eie en bue, henge på veggen på hytta, enn det å dykke ned i dypet av bueuniverset... De som har kjøpt slike av meg har etter ferdig produkt skutt sine ca 100 piler for så legge det bort!! Dem om det tenker jeg, så lenge de handler hos meg

Per i dag arbeides det med å bygge opp et lite frima i Trondheim som lager cutombuer for salg. Dette er buer med mange eksklusive tresorter, rene bambus buer, reflex/deflex buer, recurvlongbows og Take/down buer.
Skriver dette for å informere forumet om mitt virke så langt..
(Navnet africanbows er et tulle navn hentet fra en serie deflexbuer med geopard/Sebra og Leopard dekor)