Innlogging

Har du spørsmål anngående bueforum.no - post dem her.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

Jeg bruker Safari og firefox, de har ingen problemer med dette.
I love Mac!

Inongogaror
Brukeravatar
Jorarn
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 09 jan 2006, 17:14
Sted: Trondheim

Legg inn av Jorarn »

Jeg har hatt det samme problemet før, men det ser ut til å funke nå.
Jeg bruker Mac og nettleser Camino, Safari, Opera og firefox, i den rekkefølgen, men det holder vanlighvis med en :)
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Legg inn av nidrinr »

Det som er litt rart er at det alltid funker på andre forsøk. Har heller ikke samme problem hvis jeg skal logge inn på noe anna på nettet..
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Legg inn av Lurz »

Det som også er litt rart er at mens øverst på sida endrer innloggingslinken seg ikke fra "logg inn" til "logg ut", så står jeg registrert som innlogga bruker nederst på sida. (Nå skjedde det plutselig igjen, lenge siden sist, ingen endringer på maskina mi) Ser heller ikke nye innlegg markert når dette skjer. Noen hjelp i dette? :)
ps logga ut og inn igjen, og nå er det normalt :?
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av GreenMan »

Ikke så lett å si årsaken til at man må logge seg inn flere ganger. Noen ganger kan tømming/sletting av private data slette informasjonskapselen som holder innloggingsdataene. Hvis man har sletting av mellomlager private data som standard ved avstenging av nettleser vil nok da ikke info.kapselen beholdes.

Vurderer å bytte til en annen forum base men er litt usikker på hvordan få konvertert alle dataene.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Amund
Bueskytter
Innlegg: 46
Registrert: 08 jan 2006, 20:49
Sted: Nesodden/Ås
Kontakt:

Legg inn av Amund »

Det har kommet en ny helversjon av av phpBB nå (phpbb3). Kanskje det hjelper. Da slipper du å konvertere. Det finnes uansett som regel konverterere mellom de fleste kjente forumtypene.
Beware of Chippy the Cheerful Chipmunk
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Legg inn av nilstor »

Jeg har nøyaktig samme erfaring med innlogging som Are, logger jeg inn på vanlig måte, må jeg gjøre det to ganger, skal jeg sjekke meldinger, fyker jeg rett inn. Men jeg har for lengst forsonet meg med at datamaskiner er noen underlige vesener som lever et liv helt på siden av alt annet ...

På den annen side kan de egentlig ikke gjøre annet enn å slå strøm av og på, riktig nok i rasende fart. Men slå av strømmen kan jeg også, så de skal bare passe seg!
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Legg inn av Stein »

Mac er for dem som liker fabrikkprodukter som fungerer som smurt, som glassfiberbuer. Pc er for dem som ønsker litt større utfordringer. Linux er for dem som har peiling. Jeg liker pc. Nok sagt om det.

Problemet med pålogging ligger sannsynligvis i programvaren til denne løsningen, i og med at det er uproblematisk å logge på ved bruk av Skriv Svar knappen, eller når en ønsker å lese meldinger.

Jeg var ikke klar over problemet før jeg leser om det her nå. Og jeg har aldri logget meg på ved hjelp av Logg Inn-funksjonen, eller innloggingsvinduene i bunnen av siden.
Så derfor tror jeg det har med programmeringen brukt på disse stedene.
Alle systemer har sin akilleshel, og dette er kanskje phpBB Group sin?

Alt i alt er vel dette forumet en veldig grei plass å være, synes nå jeg.
Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
Svar