Piler og gress

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Are
kaptein
Sted: Kragerø
Kontakt:

Piler og gress

Legg inn av Are »

Jeg har flyttet til et sted der jeg har en stor blomstereng rett utenfor huset.

For en stund siden (før jeg hadde slått) fant jeg ut at jeg skulle skyte litt langt, rundt 90 meter. Jeg skjøt 6 askespiler fra min kraftigste langbue og regnet med at det lange holdet ville gjøre at pilene sto opp av bakken i en viss vinkel.

Den gang ei. Alle pilene ble søkk borte i enga. Jeg lette og lette, men fant dem først etter at jeg hadde gått over deler av området med slåmaskin. Tre av pilene var like hele, de lå så flatt at de hadde gått under maskinen. Én var derimot ikke så heldig og de to siste er fremdeles ikke funnet igjen. Jeg må vel slå mer for å finne resten :roll:

Bilde
Moralen er: gress er skummelt og at slåmaskiner er hardere enn 3/8" askeskaft :lol:
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
nilstor
Mester
Sted: Levanger, Norway

Legg inn av nilstor »

Jeg lurer nå på hvilke konklusjoner arkeologene vil trekke når de begynner å grave opp de stedene der langbuelagets medlemmer brukte å trene et tusenår eller så tidligere ...?
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
Brukeravatar
Are
kaptein
Sted: Kragerø
Kontakt:

Legg inn av Are »

Ja jeg har i alle fall skutt unna en god del piler rundt om. De har en egen evne til å lure seg ned og inn i selv kortklipte plener. Det er vel tre ting man kan gjøre for å unngå det: judo-spisser, treffe blinken (ikke gresset rundt) eller skyte på så langt hold at pilene lander i en fin vinkel.

Arkeologene vil vel stort sett definere det som "løsfunn", vanskelig å datere eller sette i sammenheng med noe som helst :roll:
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Svar