Jeg mener ikke at det er en direkte sammenheng mellom bredde og avtagende belastning. Jeg mener generelt, at jo lenger ut på lemmet man kommer, jo mindre kraft trengs for å bøye. Og selvsagt må tykkelsen endres gradvis også, når bredden gjør det samme. Jeg er ikke helt med på at en gradvis overgang er vanskelig å få til å bøye rett. Overgangen på de to beste flightbuene mine, er vel sånn grovt gjettet 10 cm, og det er enkelt å se om det bøyer jevnt. Det som jeg derimot synes er vanskelig, er å ha kontroll på hvor stresset materialene i lemmet er utover. Begge buene bøyer jevnt, men selv om de indre delene er veldig brede og tynne, er det her jeg har fått ørsmå kompresjonsmerker. Så jeg har skrapet ned tykkelsen midtlems og utover for å flytte stresset lenger ut, slik du nevnte. Kanskje det ligger på det mentale planet; tuppene ser så tynne og skjøre ut, at jeg ikke tør å la dem bøye nok...

Jeg har lært mye i prosessen; kikket på en av de første jeg lagde, med "tynne" tupper.. hm.. rene kosteskafttykkelsen

Jeg finner nok snart ut hvor grensen går !