Einer

Leter du etter noen eller noe?

Moderator: GreenMan

Svar
odvins
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 06 jun 2012, 22:06
Bosted: Kil

Einer

Legg inn av odvins »

Hallo folkens, bueskyting virker interesant har alltid fasinert meg men av div grunner har det ikke blitt til noe mer.
Er ganske så uerfaren med og lage buer. Lagde en i einer for ca 45 år siden fikk bygd inn alle feil som er mulig og gjøre.
Har ikke blitt noe mer etter den, men rydda noe på torpet her , guttungen våkna til gett, for noen bueevner.
Men desverre må jeg inse jeg har ikke tid eller ork til og sette meg inn i det nødvendige for og lage noe annet enn ved.
Kansje noen andre som har intresse av einerstammene mine ?
Noen er hogd for 3 år siden deretter lagret ute under tak.
en del andre er hogd for ca 3 mndr siden. Dem den største har ca 220 cm fra rota en dia 6,5 cm total godt over 4 m lengde.
Leste på forumet om furu som danner spes fibre for og bære gjør einer det samme så burde der finnes i den krokete saken.
Har ikke kuttet da jeg ikke har erfaringen til og vurdere vilken del av stokken som egner seg best.
Noen som er Intresert ?
[img]
Gamle emner.jpg
lagra ute under tak 3 år
(146.74 kiB) Lastet ned 2438 ganger
3-mnd.jpg
CA 3 MND
(59.59 kiB) Lastet ned 2438 ganger
størst.jpg
Størs og rettast ( ingen rettholt )
(134.99 kiB) Lastet ned 2438 ganger
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Einer

Legg inn av nidrinr »

ja. Hvor bor du?
odvins
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 06 jun 2012, 22:06
Bosted: Kil

Re: Einer

Legg inn av odvins »

Bor ikke så langt fra Arvika, så det er jo mulig med en harrytur med nogo attåt.
Ellers er jeg til Vest Telemark nå og då Bruker då vanligvis E 18 oslofjord Drammen Kongsberg Notodden osv.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Einer

Legg inn av nidrinr »

Det er jo ikke så altfor langt unna. Jeg er ikke sikker på akkurat når det passer å ta turen, men jeg er på Vinger i ny og ne. Vi har en familiekalender som skal gå opp, med fire små og to store. Jeg kontakter deg når jeg veit mer om når det passer.
odvins
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 06 jun 2012, 22:06
Bosted: Kil

Re: Einer

Legg inn av odvins »

OK. lykke til med kabalen.
Svar