Likesinnede i Oslo/Bærum

Leter du etter noen eller noe?

Moderator: GreenMan

Paulsen
Bueskytter
Innlegg: 39
Registrert: 18 mai 2006, 16:34
Sted: Oslo

Likesinnede i Oslo/Bærum

Legg inn av Paulsen »

Hei, som fersking og nybegynner søker jeg treningsmuligheter i Oslo/Bærum.

Er det folk som trener trad. bue på Makrellbekken ? Hvilke dager ? Hva med trad. bue i Bærum ?

Har ikke brukt bue siden guttedagene, husker også godt at jeg hadde pila på feil side :-), så det er en del å gripe tak i. Kunne derfor trenge litt veiledning i skyteteknikk.

Mvh
Brukeravatar
Kyujin
Bueskytter
Innlegg: 67
Registrert: 09 apr 2006, 15:20
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyujin »

Makrellbekken berøres nok av den mye omtalte tomten i Husbyskogen den amerikanske ambassaden skal bygges på. Nå har jeg ikke fulgt med i den siste utviklingen, men jeg mener at byggingen der ble vedtatt.

En kontaktliste over bueskytterklubber i Oslo/Akershus finner du her: http://www.bueklubb.no/krets_klubb/krets.php?id=1. Hvilken av dem som (også) driver med tradisjonell bueskyting vet jeg ikke, men denne informasjonen er vel bare en telefonsamtale unna.

Og så finnes det oss: Så tradisjonell som det går an å bli, med pil på "feil side" og aktuell nybegynnerkurs på torsdager der det bare er å møte opp.
Paulsen
Bueskytter
Innlegg: 39
Registrert: 18 mai 2006, 16:34
Sted: Oslo

Legg inn av Paulsen »

Takk for svar, det blir vel en ringerunde ja.

He-he, det med "feil side", kan vel diskuteres ser jeg.

Mvh
Paulsen
Bueskytter
Innlegg: 39
Registrert: 18 mai 2006, 16:34
Sted: Oslo

Legg inn av Paulsen »

Hadde meget hyggelig samtale nå med Ole Ingbretsen i Oslo Bueskyttere som kunne fortelle at det bare var å stille opp på Makrellbekken, og han han ventet inn masse nye medlemmer som ville trene trad. bue.

Tirsdag kl 1800.

Mvh
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Legg inn av Truls med bogen »

Ta kontakt med kapteinen i Norsk Langbuelag, han sitter i styret til Oslo Bueskyttere. Det er i ferd med å blåses nytt liv i OB i løpet av sommeren. OB er landets eldse bueskytterklubb, etablert i 1930.Pr. dato er det kun en aktiv skytter i OB. I NL er det ca. 80 bueskyttere som naturlig hører hjemme her!
Bilde
Brukeravatar
Kyujin
Bueskytter
Innlegg: 67
Registrert: 09 apr 2006, 15:20
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyujin »

Fortell gjerne mer!

All økning i bueaktiviteter i Osloområdet er interessant.
Paulsen
Bueskytter
Innlegg: 39
Registrert: 18 mai 2006, 16:34
Sted: Oslo

Legg inn av Paulsen »

Det er skyting på Makrellbekken !

I dag var vi 6 personer der og det dukket tilogmed opp en kar med nøkkel til skivebua, slik at vi fikk prøvd oss.


Mvh
Brukeravatar
Kyujin
Bueskytter
Innlegg: 67
Registrert: 09 apr 2006, 15:20
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyujin »

Hvor lenge kan skyteplassen ved Makrellbekken ennå brukes?

Eller omvendt: Hvem har kjennskap til den aktuelle situasjonen i ambassadesaken?
Jones
Nybegynner
Innlegg: 1
Registrert: 24 mai 2006, 09:44

Legg inn av Jones »

Artig sammentreff, fikk min første bue selv i går tirsdag, var på utkikk etter noen som drev med det i akkurat Makrellbekken-området, så finner jeg en fersk tråd om nettopp det. :)

Synd jeg ikke fant tråden før i dag tidlig, ville veldig gjerne likt å være til stede i går, men får satse på neste uke. Var der i dag og skjøt på en pappeske. Tirsdag er altså eneste dag dette foregår?

Forresten er det hinsides utrolig hvor godt piler kan bli skjult under gress.

:(
Paulsen
Bueskytter
Innlegg: 39
Registrert: 18 mai 2006, 16:34
Sted: Oslo

Legg inn av Paulsen »

Tirsdag og torsdag er det folk der etter hva jeg foreløpig har funnet ut.

Se eller innlegget til Torgisl.

mvh
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Legg inn av Truls med bogen »

Ambasadesaken ligger på is foreløpig, mye frem og tilbake, ingen vet med sikkerhet hva som skjer...politikk!!
Bilde
Paulsen
Bueskytter
Innlegg: 39
Registrert: 18 mai 2006, 16:34
Sted: Oslo

Legg inn av Paulsen »

Atter en særdeles hyggelig kveld på banen er over.
Kaptein Reidarson stillte med gode tips og morsomme historier og hadde armene fulle av diverse buer som vi fikk se (og røre). Har faktisk bare sett barlindbuer på bilder foreløpig, men må jo bare si at disse bildene juger, disse buene er noe av det flotteste jeg har sett.
For hvis noe tre har sjel, så må det være barlinden..............morro.

Mvh
Paulsen
Bueskytter
Innlegg: 39
Registrert: 18 mai 2006, 16:34
Sted: Oslo

Legg inn av Paulsen »

Jeg trur rett og slett vi sier at tirsdager og torsdager er kjempefine dager i det lille grønne området mellom Njårdhallen og gardeleiren.
Det er god plass og takhøyden er enorm :D .

mvh
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Legg inn av Truls med bogen »

Kjære medlem av Norsk Langbuelag

Siden du bor i Oslo-området har du nå fått et dobbelt-medlemskap i den ærværdige Oslo Bueskyttere. Denne klubben er landets eldste, fra 1930. Men, her er kun et aktivt medlem.
I Oslo som helthet er det faktisk ikke mer enn 10-15 aktive bueskyttere (Vidar BS).
Dette akter vi altså å gjøre noe med. Kom på vårt viktige møte i vårt klubbhus på Husebyjordet. På dette idylliske stedet, med stor flott 50 måls gress-skytebane, har det vært bueskyting i snart 80 år! Dato: Torsdag 6 Juli kl. 18. Ta også med bue og piler, det bør blir tid til å kåre en klubbmester!

MVH
Truls Erik Dahl
Kaptein i Norsk Langbuelag
Styremedlem i Oslo BS


Per Erik Syverstad
Leder av Oslo BS
Bilde
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Legg inn av Griffin »

Kan man bli klubbmæstare med tradbue med glasfiberførstærkning och pilhylla?
Svar