Norsk Tolkienfilm søker bueskyttere

Leter du etter noen eller noe?

Moderator: GreenMan

Svar
Marianne
Nybegynner
Innlegg: 12
Registrert: 31 aug 2006, 19:53
Sted: Bergen

Norsk Tolkienfilm søker bueskyttere

Legg inn av Marianne »

Norsk FanFilm til ære for Tolkiens univers
Norsk Langbuelag fikk en forespørsel fra den norske fansen fra Tolkiens.net forumet. De søker bueskyttere til en film de ønsker å lage. Les under:

Hei
Vi den Norske Fansen fra http://www.tolkiens.net forumet, har for øyeblikket diskutert en del om fan filmene som har blitt laget av Tolkiens Univers. Og under vår diskusjon om det, dukket det faktisk opp en ide. Vi selv fikk lyst til å lage en fan film og mange begynte å melde seg frivillige, nå for øyeblikket har vi kommet et stykke inn i prosessen. Første og andre utkast av manuset er skrevet ferdig, tredje utkast er under skriving og dens frist er satt til 1 Januar.2010. Et møte i januar vil bli holdt om det hele, og alle de som er villige kan melde sin interesse. Jeg selv, Daniel Buerengen som kommer til å regissere det hele, har gått filmskole og har utdanningen. Jeg har også lenge ønsket og lage en slik film. Dette er selvsagt ikke en film hvor vi kommer til og kreve penger av folk, men en film laget av fansen for fansen, når filmen er ferdig vil den bli lagt ut på nettsiden vi for øyeblikket holder på og lage. På grunn av alt dette, dukker det som sagt opp mange utfordringer, men mange har allerede meldt seg som frivillige og flere er interesserte i å hjelpe, så vi lurte da på om NL også ønsker å støtte prosjektet? Det ville betydd mye. Det hadde vært flott med noen beskyttere til og spille alver eller rangere fra Gondor, fordi vi har nemlig valgt historien om Rohans begynelse og Eorls ed med Gondor. Dette på grunn av Norges egen likhetstrekk med Rohan folket i Ringenes Herre bøkene. Det hadde vært flott med en del flinke bueskyttere til dette prosjektet. :)

Selve filmingen antas å bli gjort rundt området i Fredrikstad i Østfold, og rundt Oslo eller andre plasser. Selve location plassene er ikke helt bestemt, men dette blir bestemt på møtet i Januar. Filmingen kommer til å starte rundt våren og til slutten av sommeren. Vi har og fått kontakt med noen av rytterne fra frilansene som er villige til å hjelpe, og på den måten får vi også flotte rytter scener. Vi har også fått kontakt med en god del andre, som nevnt tidligere.

Uansett siden vi har bestemt oss får å gjøre historien om Eorl the young, så har vi gitt filmen tittelen Oath of Eorl; The Birth of Rohan. Det kommer til å kreve en god del folk og utstyr, men vi er selvsikre på å klare det.

Vennlig Hilsen
Daniel Buerengen

Mer info følger etter hvert. De som er interessert kan ta kontakt med styret, så kan vi formidle videre. Send da en mail til - tolkien @ langbue.no så formidles dette videre til Daniel Buerengen
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Norsk Tolkienfilm søker bueskyttere

Legg inn av nidrinr »

Artig!

Stiller gjerne opp, håper det blir litt pilregnfilming 8)
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Norsk Tolkienfilm søker bueskyttere

Legg inn av jamar »

Ser morsomt ut, uten at jeg vet om jeg er i "nabolaget" på den tida.
Strøtanke: Alver bør vel ha en eller annen type recurve-bue? Ser også for meg rytterfolket i Rohan med rytterbue, mens mere fastboende folk som Gondor-menn kan gjøre god bruk av langbue, eller hva? Frem med barlinden, de som har. :wink:
mvh jamar
Svar